Coles, R. (1989). The call of stories: Teaching and the moral imagination. Houghton Mifflin.
Frøyen, E. (2017).
Klatring som trusopplæring? Ein empirisk studie av aktivitetar i ein ferieklubb i trusopplæringa [Masteravhandling, Det teologiske Menighetsfakultet].
http://hdl.handle.net/11250/2447725
Håkonseth, A. (2015).
Utprøving av Tidslinjen – den store fortellingen i Bibelen. Aksjonsforskning for utvikling av et bibeldidaktisk redskap i trosopplæring [Masteravhandling, Det teologiske Menighetsfakultet].
http://hdl.handle.net/11250/294186
Håkonseth, A., Leganger-Krogstad, H., Heitmann, H., Ågedal, J. M., & Granerud, F. (2015). Tidslinjen lærerveiledning. Verbum.
Kaufman, T. S. (Red.). (2021). Forkynnelse for barn og voksne: En studie av sju gudstjenester i trosopplæringen. IKO-Forlaget.
Konfirmantbibelen. (2012). Bibelselskapet.
Konfirmantbibelen lærerveiledning. (2015). Verbum.
Leganger-Krogstad, H. (2018).
Hvordan foregår bibelundervisningen i trosopplæringen i Den norske kirke? (4:2018; MF-rapport). MF vitenskapelig høyskole.
https://hdl.handle.net/11250/2839294
Leganger-Krogstad, H. (2019a).
Barns og unges respons på bibelundervisning i Den norske kirke (1:2019; MF-rapport). MF vitenskapelig høyskole.
http://hdl.handle.net/11250/2622280
Leganger-Krogstad, H. (2019b). The characteristics of non-formal religious education in a folk church. The Norwegian education reform. I F. Schweitzer, W. Ilg, & P. Schreiner (Red.), Researching Non-Formal Religious Education in Europe (s. 51–70). Waxmann.
Midttun, A., Tveito, H. B. S., & Joachimsen, K. (2018).
Bibelen i utvalgte lokale trosopplæringsplaner i Den norske kirke (1:2018). MF vitenskapelig høyskole.
http://hdl.handle.net/11250/2501989
Schweitzer, F., Ilg, W., & Schreiner, P. (2019). Introduction. I Researching Non-Formal Religious Education in Europe (s. 7–16). Waxmann.
Tønnessen, E. S. (2014). Mellom undring og parodi. Religion i nyere bildebøker for barn. I Ø. T. Gulliksen & Å. Justnes (Red.), Fra svar til undring: Kristendom i norske samtidstekster (s. 121–145). Verbum Akademisk.
Vesterberg, C. (2017).
Hvordan responderer konfirmanter på kirkens påskefortelling?: En kvalitativ studie av en konfirmasjonsundervisning med vekt på hvilke følger konfirmantenes respons kan ha for undervisningens innhold og metoder [Masteravhandling, Det teologiske Menighetsfakultet].
http://hdl.handle.net/11250/2447717
Wall, B. (1991). The narrator’s voice: The dilemma of children’s fiction. St. Martin’s Press.
Wartofsky, M. W. (1979). Models: Representation and Scientific Understanding. Springer.
Zahl, A. (2013).
Familiegudstjeneste – eller barnegudstjeneste: Gudstjenesten som intergenerasjonell arena [Masteravhandling, Det teologiske Menighetsfakultet].
http://hdl.handle.net/11250/161279
Aadland, I. (2019). Kvinna i den kulturelle bibelen. Ein analyse av nyare norske barne- og ungdomsbiblar.
Prismet,
2, 141–159.
https://doi.org/10.5617/pri.6957
Illustrasjoner fra tidslinjen.no: (C) Verbum forlag.