Prismet nr. 3-2023

Perspektiver

Dette heftet inneholder disse artiklene:

  • Perspektiver
    Av Cathinka Dahl Hambro [Leder]
  • Å innta (de) andres perspektiv – en fenomenologisk undersøkelse av kjerneelementene i KRLE og RE i LK20
    Av Tonje Baugerud [Forskning]
  • Religionskritikk, vulgærkritikk, essenskritikk: Må religionskritikk i klasserommet være kontroversielt?
    Av Michael Hertzberg [Forskning]
  • «Jeg tror jo alle ble slitne etter hvert». En kvalitativ undersøkelse av norske religionslæreres arbeidssituasjon under koronanedstengingen våren 2020
    Av Kristine Toft Rosland og Audun Toft [Forskning]
  • «Da skal ingen lenger undervise sin neste ...» Bidrag til kirkelig læring fra kristen spiritualitet
    Av Odd Ketil Sæbø [Refleksjon]
  • Bokanmeldelser
    Øystein Brekke. Religionshermeneutikk.
    Forståing i ei polarisert tid.

    Anmeldt av Per Bjørnar Grande
    Kim Larsen og Ståle Johannes Kristiansen (Red.)
    Estetiske arbeidsmåter i KRLE-faget
    Anmeldt av Robert W. Kvalvaag

 

Heftet er lagt ut på www.journals.uio.no

28
Målform: Bokmål
Antall sider: 100
240,-