Prismet nr. 3-2023
Perspektiver
Dette heftet inneholder disse artiklene:
- Perspektiver
Av Cathinka Dahl Hambro [Leder]
- Å innta (de) andres perspektiv – en fenomenologisk undersøkelse av kjerneelementene i KRLE og RE i LK20
Av Tonje Baugerud [Forskning]
- Religionskritikk, vulgærkritikk, essenskritikk: Må religionskritikk i klasserommet være kontroversielt?
Av Michael Hertzberg [Forskning]
- «Jeg tror jo alle ble slitne etter hvert». En kvalitativ undersøkelse av norske religionslæreres arbeidssituasjon under koronanedstengingen våren 2020
Av Kristine Toft Rosland og Audun Toft [Forskning]
- «Da skal ingen lenger undervise sin neste ...» Bidrag til kirkelig læring fra kristen spiritualitet
Av Odd Ketil Sæbø [Refleksjon]
- Bokanmeldelser
Øystein Brekke. Religionshermeneutikk.
Forståing i ei polarisert tid.
Anmeldt av Per Bjørnar Grande
Kim Larsen og Ståle Johannes Kristiansen (Red.)
Estetiske arbeidsmåter i KRLE-faget
Anmeldt av Robert W. Kvalvaag
Heftet er lagt ut på www.journals.uio.no