Prismet nr. 03-16
22. juli, verdier og spenninger
Artikler i dette heftet:
- 22. juli, verdier og spenninger [leder]
- Verdier i formålsparagraf og minnematerialet etter 22. juli 2011 av Sidsel Lied og Ingebjørg Stubø [Forskning] Figurer i farger her.
- Arbeid med verdier i skolen. På jakt etter verdier i minnematerialet etter 22. juli 2011 av Sidsel Lied og Torleif Kveset [Praksis] Figurer i farger her
- Dialoger om verdier i grunnskolens formålsparagraf – med minnematerialet fra 22. juli som læremiddel av Ingebjørg Stubø og Synnøve Markeng [Forskning] Figurer i farger her
- Grunnleggende ferdigheter i KRLE-læreverk av Hans Hodne [Forskning]
- Mellan verklighet och vision – en diskursanalys av Riktlinjer för Svenska kyrkans konfirmandarbete av Caroline Gustavsson [Forskning]
- Ei solid skattkiste eller skjøre leirkrukker? Om trosopplæring og religiøs identitet i en flerkulturell og flerreligiøs sammenheng av Carsten Schuerhoff [Refleksjon]
- Dialog og omvendt klasseromsundervisning av Andrew Thomas [Praksis]
- Et vanskelig samarbeid av Geir Winje [Debatt]
- Et mulig og nyttig samarbeid av Reidun Rindal Opsal [Debatt]
- Ekskursjoner som metode i religions- og livssynsundervisning av Tove Nicolaisen [Debatt]
- Bokanmeldelse: Engedal, Fagermoen og Sandsmark (red). 2015. Trosopplæring for alle? Læring, tro og sårbare unge. Oslo: IKO-Forlaget. Av Inger Marie Lid.