Prismet nr. 03-16

22. juli, verdier og spenninger

 

Artikler i dette heftet:

  • 22. juli, verdier og spenninger [leder]
  • Verdier i formålsparagraf og minnematerialet etter 22. juli 2011 av Sidsel Lied og Ingebjørg Stubø [Forskning] Figurer i farger her.
  • Arbeid med verdier i skolen. På jakt etter verdier i minnematerialet etter 22. juli 2011 av Sidsel Lied og Torleif Kveset [Praksis] Figurer i farger her
  • Dialoger om verdier i grunnskolens formålsparagraf – med minnematerialet fra 22. juli som læremiddel av Ingebjørg Stubø og Synnøve Markeng [Forskning] Figurer i farger her
  • Grunnleggende ferdigheter i KRLE-læreverk av Hans Hodne [Forskning]
  • Mellan verklighet och vision – en diskursanalys av Riktlinjer för Svenska kyrkans konfirmandarbete av Caroline Gustavsson [Forskning]
  • Ei solid skattkiste eller skjøre leirkrukker? Om trosopplæring og religiøs identitet i en flerkulturell og flerreligiøs sammenheng av Carsten Schuerhoff [Refleksjon]
  • Dialog og omvendt klasseromsundervisning av Andrew Thomas [Praksis]
  • Et vanskelig samarbeid av Geir Winje [Debatt]
  • Et mulig og nyttig samarbeid av Reidun Rindal Opsal [Debatt]
  • Ekskursjoner som metode i religions- og  livssynsundervisning av Tove Nicolaisen [Debatt]
  • Bokanmeldelse: Engedal, Fagermoen og Sandsmark (red). 2015. Trosopplæring for alle? Læring, tro og sårbare unge. Oslo: IKO-Forlaget. Av Inger Marie Lid.
 
 
Lagerbeholdning 13
Antall sider 0
Utgivelsesår 2016
ISBN ISSN 0032-8847