Prismet nr. 01-20
Digital religionsundervisning
Artikler i dette heftet:
- Å lære ved å stå saman og halde avstand av Birgitte Lerheim [Leder]
- Lærergrupper på Facebook I: RLE-lærergruppa og religionslærerens profesjonsfaglige utvikling av Håkon Naasen Tandberg og Knut Aukland [Forskning]
- Lærergrupper på Facebook II: RLE-lærergruppa og andre møteplasser av Knut Aukland og Håkon Naasen Tandberg [Forskning]
- Digital danning med m-læring? Danningsdidaktiske perspektiv på læring med digitale ressursar av Kåre Fuglseth [Forskning]
- What Teachers Think and Students Know – Expanding the view of media literacy in religious education av Maximilian Broberg og Anna Wrammert [Forskning]
- Gudstjenester i skoletiden – behov for en klarere rollefordeling mellom kirke og skole? av Olav Hovdelien og Gunnar Neegaard [Aktuelt]
- Bokmeldinger:
Mike Castelli & Mark Chater (red.) We need to talk about religious education. Anmeldt av Lars Laird Iversen
Njål Skrunes, Gunhild Hagesæther og Bjarne Kvam (red.): Kristne grunnskoler. Begrunnelse – innhold – handlingsrom. Anmeldt av Helje Kringlebotn Sødal
Edvard Befring, Kari-Anne B. Næss og Reidun Tangen (red.). Spesialpedagogikk. Anmeldt av Asbjørn Hirsch.