Prismet nr. 01-21
Utvikling
Dette heftet inneholder følgende artikler:
- Om å måtte utvikle seg. Av Gunnfrid Ljones Øierud [Leder]
- Jødisk mangfold i norske KRLE-lærebøker? Av Tyson Herberger og Anders Aschim [Forskning]
- Først engasjement, så innhold. Bruk av serien På tro og Are i religionsundervisning i videregående skole. Av Audun Toft [Forskning]
- Verdensreligionsmodellen i religions- og livssynsundervisningen: Hva er egentlig problemet? Av Filip Rasmussen [Forskning]
- Trosopplæring for de aller minste. Praksiserfaringer rundt babyteater i kirken. Av Elin Oveland [Praksis]
- Den Ene og den Andre. Betraktninger om forskningsbaserte stillbilder av kjønnsforskjeller og andre forskjeller i skolen. Av Birgit Nordtug, Benedikte Thaulow og Gunn Engelsrud [Refleksjon]
- Ny avhandling om læremiddelbruk i svensk religionsundervisning. Av Geir Skeie [Aktuelt]
- Bokmeldinger
T.P. Østern, mfl. (2019) Dybde//læring, - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming, Anmeldt av Siw Fjelstad
Bente Afset og Arne Redse (red.) Religion og etikk i skole og barnehage. Anmeldt av Kristine Toft Rosland
Olav Hovdelien. Religion og samfunn. En innføring, Anmeldt av Vebjørn Horsfjord