Prismet nr. 02-20
Religion i barnehage og skole: to do, or how not to do
Artikler i dette heftet:
- Religion i barnehage og skole: To do, or how not to do av Gunnfrid Ljones Øierud [Leder]
- Julevandring og yogakurs. Hvem definerer religion i barnehagen? av Ragnhild Laird Iversen og Kari Krogstad [Forskning]
- Kristne barnehager av Helje Kringlebotn Sødal og Olav Hovdelien [Forskning]
- Om å tre inn som en feil i samtalen. En drøfting av de demokratiske muligheter i å unndra seg skolens inkludering av Rannveig Oliv Myhr [Forskning]
- Store sprik. Ei gransking av modulen «RLE i PEL» i grunnskulelærarutdanninga av Kåre Fuglseth og Olav Kansgar Straum [Forskning]
- Synlig og usynlig religion. Umarkerte bilder i kapitler om religion av Andrew John Thomas [Forskning]
- Kirkeskipet – om å utvikle barnegudstjenester med barn og for barn av Stein Ellinggard [Praksis]
- Bibelkurs for 5. trinn av Anny Holien [Praksis]
- Bokmeldinger
- Andreassen, Lewis (red.)
Textbook Gods. Genre, Text and Teaching Religious Studies
- og Lewis, Andreassen, Thobro (red.) Textbook Violence. Anmeldt av Geir Winje
- Else Marie Halvorsen. Kulturarven i skolen. Felleskultur og elevmangfold. Anmeldt av Halldis Breidlid, og Geir Winje
- Linda Vikdahl (2018): Det kommer inte på tal. En studie om religiös och kulturell mångfald i grundskolan. Anmeldt av Geir Skeie