Prismet nr. 02-16
Religionspedagogiske profesjonsutfordringer
Artikler i dette heftet:
Religionspedagogiske profesjonsutfordringer [leder]
Orienteringas bakside: ”Indirekte undervisning” og mangelen på engasjement, interesse og motivasjon. Av Kåre Fuglseth [Refleksjon]
Læreres profesjonsetikk i fokus. Av Hilde Afdal, Geir Afdal, Trine Anker, Nina Johannesen & Espen Schjetne [Refleksjon]
How to educate professionals for learning new knowledge? A comparison of learning approaches in Dutch and Norwegian pastor education. Av Ingrid Reite Christensen [Forskning]
Verdier og kryssende krav i barnehagen. Lovverk og samfunnsmandat. Av Ingeborg Tveter Thoresen [Refleksjon]
Monopol eller sjakk (matt)? – om å flytte de ”riktige” brikkene i profesjonsspillet. Av Lise H Fladberg [Refleksjon]
Bokmeldinger:
- S. Sagberg: Holistic Religious Education – is it possible?
- Hennum, B. A. og Østrem, S. Barnehagelæreren som profesjonsutøver.