Prismet nr. 02-16

Religionspedagogiske profesjonsutfordringer

 

Artikler i dette heftet:

Religionspedagogiske profesjonsutfordringer [leder]

Orienteringas bakside: ”Indirekte undervisning” og mangelen på engasjement, interesse og motivasjon. Av Kåre Fuglseth [Refleksjon]

Læreres profesjonsetikk i fokus. Av Hilde Afdal, Geir Afdal, Trine Anker, Nina Johannesen & Espen Schjetne [Refleksjon]

How to educate professionals for learning new knowledge? A comparison of learning approaches in Dutch and Norwegian pastor education. Av Ingrid Reite Christensen [Forskning]

Verdier og kryssende krav i barnehagen. Lovverk og samfunnsmandat. Av Ingeborg Tveter Thoresen [Refleksjon]

Monopol eller sjakk (matt)? – om å flytte de ”riktige” brikkene i profesjonsspillet. Av Lise H Fladberg [Refleksjon]

Bokmeldinger: 

  • S. Sagberg: Holistic Religious Education – is it possible? 
  • Hennum, B. A. og Østrem, S. Barnehagelæreren som profesjonsutøver.
 
 
Lagerbeholdning 57
Målform Bokmål
Antall sider 60
Utgivelsesår 2016
ISBN ISSN 0032-8847