Prismet nr. 01-19
Livsmestring
Dette hefte inneholder følgende artikler:
- Livsmestring av Gunnfrid Ljones Øierud [Leder
- En anonym minoritet i klasserommet? Kristne elever i skolens religionsfag av Ola Erik Domaas [Forskning]
- Innenfra eller utenfra, faglig eller personlig? Perspektiver i religions- og livssynsundervisningen belyst ut fra internasjonal debatt av Levi Geir Eidhamar [Forskning]
- Hvordan kan vi lære barn å mestre livet? av Anne Greve [Refleksjon]
- Fragmentering og disharmoni, eller helse og livsmestring? av Guro Hansen Helskog [Refleksjon]
- Livsmestring i kirke og skole. Å kunne møte livet i gode og onde dager av Kari Jordheim [Refleksjon]
- Tove Nicolaisens tre fremstøt av Geir Winje [Aktuelt]
- Heid Leganger-Krogstad – en vidtfavnende religionsdidaktisk forskningsinnsats av Elisabet Haakedal [Aktuelt]
- Bokmelding: Geir Winje (red.), Halldis Breidlid, Lena Lybæk og Ådne Valen-Sendstad. Grunnleggende felles verdier? Menneskerettigheter og religionspluralisme i skolen. Anmeldt av Anders Aschim
Heftet er lagt ut på www.journals.uio.no