Dette heftet inneholder disse artiklene:
- Røynda og språket Av Ingunn Aadland og Cathinka Dahl Hambro [Leder]
- Hvordan skal vi forstå, og hva gjør vi med kjerneelementene i KRLE og Religion og etikk? Av Lars Unstad [Forskning]
- Om danning og livsmeistring. Døden som eksistensielt tema i religions- og livssynsfaget Av Anne Brit Lauvsnes [Forskning]
- Barns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehage og hjem – et forsømt område? Av Margunn Serigstad Dahle, Hans-Olav Hodøl, Trude Kyrkjebø og Øyvind Økland [Forskning]
- «Hva slags forhold kan man egentlig ha til treenigheten når man er 15 år, da?» Treenighetsteologiens relevans for konfirmasjonsundervisning Av Camilla Jørgensen [Refleksjon]
- Bokmeldinger
Marie von der Lippe (Red.) Fordommer i skolen: Gruppekonstruksjoner, utenforskap og inkludering. Anmeldt av Gunnfrid Ljones Øierud
Teresa K. Aslanian (Red.) Det er her det skjer! Møter med etikk, religion og filosofi i barnehagen. Anmeldt av Sturla Sagberg
Heftet er lagt ut på www.journals.uio.no