Prismet nr. 04-22

Røynda og språket

Dette heftet inneholder disse artiklene:

  • Røynda og språket Av Ingunn Aadland og Cathinka Dahl Hambro [Leder]
  • Hvordan skal vi forstå, og hva gjør vi med kjerneelementene i KRLE og Religion og etikk? Av Lars Unstad [Forskning]
  • Om danning og livsmeistring. Døden som eksistensielt tema i religions- og livssynsfaget Av Anne Brit Lauvsnes [Forskning]
  • Barns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehage og hjem – et forsømt område? Av Margunn Serigstad Dahle, Hans-Olav Hodøl, Trude Kyrkjebø og Øyvind Økland [Forskning]
  • «Hva slags forhold kan man egentlig ha til treenigheten når man er 15 år, da?» Treenighetsteologiens relevans for konfirmasjonsundervisning Av Camilla Jørgensen [Refleksjon]
  • Bokmeldinger
    Marie von der Lippe (Red.) Fordommer i skolen: Gruppekonstruksjoner, utenforskap og inkludering. Anmeldt av Gunnfrid Ljones Øierud
    Teresa K. Aslanian (Red.) Det er her det skjer! Møter med etikk, religion og filosofi i barnehagen. Anmeldt av Sturla Sagberg

    Heftet er lagt ut på www.journals.uio.no
11
Målform: Nynorsk
Antall sider: 86
Utgivelsesår: 2023
240,-